طراحی،راه اندازی،سئو و بهینه سازی وب سایت

گروه وب سایت وان، طراحی و راه اندازی و توسعه و به روز رسانی وب سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت و ارائه خدمات وب

طراحی،راه اندازی،سئو و بهینه سازی وب سایت

گروه وب سایت وان، طراحی و راه اندازی و توسعه و به روز رسانی وب سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت و ارائه خدمات وب

گروه وب سایت وان در سال 1384 فعالیت خود را در زمینه طراحی وب سایت، راه اندازی وب سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت آغاز نمود، حال با کسب 11 سال تجربه حرفه ای و فعالیت های تخصصی در حوزه طراحی وب سایت و بهینه سازی وب سایت، فعالیت های خود را در زمینه طراحی وب سایت، راه اندازی وب سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت، پشتیبانی وب سایت، مشاوره، پیاده سازی و برنامه ریزی وب سایت، طراحی و برنامه نویسی نرم افزار و اپلیکیشن های کاربردی، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، هاست و دامین اختصاصی، سرور اختصاصی، ارائه آموزش های تخصصی گسترش داده است
اکنون با توجه به رشد و سابقه درخشان وب سایت وان بخش بارازیابی گروه توانسته است در بازار های داخلی و بازارهای بین المللی فعالیت های خود را بسط دهد،
با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، وب سایت وان همواره تلاش دارد در این حوزه و در پیشرفت تکنولوژی پیشرو باشد، با توجه به این عقیده وب سایت وان تضمین می کند پروژه های خود را با بالاترین کیفیت و استفاده از آخرین تکنولوژی و متد های روز دنیا انجام دهد.
پیشنهاد وب سایت وان به مشتریان عزیز قبل از هر تصمیمی دررابطه با راه اندازی یک وب سایت ، تماس با کارشناسان ما و دریافت مشاوره تخصصی و بازاریابی در مورد وب سایتشان می باشد.
برای مشاوره با کارشناسان تخصصی،می توانید از طریق تماس تلفنی ویا پر کردن فرم سفارش آنلاین پروژه در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های بزرگ و کوچک و فعالان عرصه ی تجارت، وب سایت را یکی از بهترین روش ها برای معرفی محصولات و خدمات خود می دانند و معتقدند بازاریابی از طریق اینترنت بسیار موثرتر و کم هزینه تر از سایر روش ها ی تبلیغاتی است.
از آنجایی که وب سایت ها از مهمترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای امروز تجارت محسوب میشوند و از دیدگاه اقتصادی تأثیر بسزایی در رشد اقتصاد جوامع دارند، وب سایت وان معتقد است وب سایت شما ویترینی از شرکت شما برای تمام کسانی است که می خواهند به نحوی با شرکت شما همکاری داشته باشند، پس می بایست از نظر فنی کاملا بدون نقص و مدرن و از نظر ظاهری شکیل و از نظر محتوا جامع و پر محتوا باشد تا بهتربن بازتاب ممکن از فعالیت ها، جایگاه و اعتبار شرکت شما را در بازار های منطقه ای و جهانی به نمایش بگذارد.

  • ۰
  • ۰

Google:Search Engine Optimization-Starter Guide

به راهنمای مقدماتی سئو و بهینه سازی موتور جستجوی گوگل خوش آمدیدابتدااین مقاله برای کمک به تیم گوگل نوشته شدامابعدنتیجه گرفتیم که آن وبمسترهایی که آشنایی چندانی با سئو و بهینه سازی وافزایش ترافیک وب سایت ندارندنیزمفیداست.البته درانتظاراین نباشیدکه مقاله،اسرار ارتقای ناگهانی رتبه سایت تان رادرنتایج جستجو فاش کند.امابه شما اطمینان میدهیم پیروی ازروشهای این مقاله راه رابرای موتوهای جستجو دریافتن،ایندکس کردن وافزایش رتبه سایت شما بسیارآسانترمیکند

بسمه تعالی
 

سئو و بهینه سازی وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل- قسمت2




مقاله راهنمای مقدماتی گوگل- سئو و بهینه سازی وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل ادامه دارد.

google
 

Search Engine Optimization - Starter Guide




گـــــــوگـــــــل



سئو و بهینه سازی وب سایت ها در موتورهای جستجوگر- راهنمای مقدماتی گوگل




به راهنمای مقدماتی سئو و بهینه سازی موتور جستجوی گوگل خوش آمدید.
ابتدا این مقاله برای کمک به تیم گوگل نوشته شد اما، بعدا به این نتیجه رسیدیم که برای آن دسته از وب مسترهایی که آشنایی چندانی با سئو و بهینه سازی و افزایش ترافیک وب سایت ندارند، نیز مفید است. البته انتظار نداشته باشید که این مقاله اسرار ارتقای ناگهانی رتبه ی سایت تان را در نتایج جستجو فاش کند. اما به شما اطمینان می دهیم پیروی از روش های عنوان شده در این مقاله راه را برای موتورهای جستجو در یافتن، ایندکس کردن و افزایش رتبه وب سایت شما بسیار آسانتر می کند. 
بهینه سازی برای موتورهای جستجو در اصل به معنی ایجاد تغییرات کوچکی در سایت شما است. شاید این تغییرات کوچک به تنهایی چندان به چشم نیایند اما مجموع آنها، تاثیر چشمگیری در رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. بی شک، شما با بسیاری از سرفصل های این تغییرات آشنایی دارید. زیرا جزیی از دانستنیهای ضروری برای داشتن هر وب سایتی هستند. در این مقاله تلاش می شود هر آن چه را نمی دانید، بیاموزید. 
تمرکز فعالیت خود را روی آن چه کاربران می خواهند، قرار دهید. زیرا در موتورهای جستجو، کاربران به دنبال شما هستند. در واقع سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نشان دادن سریع تر وب سایت شما در جستجوها است. فراموش نکنید تلاش اصلی خود را روی نیاز کاربر قرار دهید. 
ما در این مقاله وب سایتی را به عنوان نمونه، مثال میزنیم. ممکن است محتوای وب سایت شما با وب سایت مثال ما متفاوت باشد اما سرفصل های آموزشی برای تمامی سایت ها با هر گونه محتوایی کاربرد دارند. 
امیدواریم این مقاله بتواند به شما ایده های نوینی در مورد بهبود رتبه ی وب سایت تان بدهد. 
این مقاله بصورت تخصصی توسط تیم فنی گروه وب سایت وان ترجمه و تفسیر شده است.


فهرست مطالب:

پایه و اساس سئو و بهینه سازی وب سایت

 

ایجاد دقیق و منحصر به فرد عنوان صفحات

 

استفاده از متاتگ description

 

بهبود دادن ساختار سایت

 

بهبود دادن ساختار URL

 

آسان سازی وبگردی سایت

 

سئو و بهینه سازی محتوا

 

ارائه سرویس و محتوای با کیفیت

 

نوشتن بهتر لینک ها

 

سئو و بهینه سازی تصاویر وب سایت

 

استفاده مناسب از تگ های هدر

 

کار کردن با Crawler

 

استفاده موثر از robots.txt

 

آشنایی با rel="nofollow" برای لینکها در وب سایت

 

سئو و بهینه سازی در تلفن های همراه

 

معرفی کردن وب سایتهای مخصوص موبایل به گوگل

 

راهنمایی کردن کاربران تلفن همراه به طور دقیق

 

آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت

 

ارتقای سایتتان با روشهای درست

 

استفاده از ابزارهای رایگان وب مسترها



- URL ها در نتایج جستجو نمایش داده می شوند 
به یاد داشته باشید URL در نتایج جستجو در پایین عنوان و توضیحات سایت قرار می گیرد و در صورت مشابه بودن کلمه جستجو شده با کلمات URL آنها تیر هتر نمایش داده خواهند شد ،به عنوان مثال کاربری عبارت BASEBALL CARDS را جستجو کرده است. سایت ما در نتیجه نمایش داده می شود و URL به صورت زیر نمایش داده می شود.


-یک کاربر عبارت baseball cards رو جستجوکرده، همانطور که مشاهده می کنید صفحه اصلی وب سایت به همراه آدرس url صفحه برایش نمایش داده شده است.
گوگل توانایی شناسایی انواع URL ها را دارد حتی اگر بسیار پیچیده باشند. اما اگر URL ساده تری انتخاب کنید هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو کمک خواهید کرد. تعدادی از وب مسترها می خواهند با تغییر دادن URL های داینامیک به استاتیک به این هدف دست یابند، اما عموما انجام نادرست این کار باعث به وجود آمدن مشکلاتی در وب سایت شان میشود.

لغت نامه:
Crawl:
یک پیدا کننده نرم افزاری وب سایت ها که به آن ربات هم می گویید که محتوای صفحات وب سایت هارا ایندکس می کند.
301 redirect:
یک کد خطای اچ تی ام ال است، و کارش این است که وقتی کاربران وارد یک آدرسی از وب سایت میشوند به صورت اتومانیک به یک url دیگر منتقل می شوند.
Subdomain:
یک نوع زیر دامنه از دامین اصلی می باشد که برای خودش به صورت مستقل مثل یک وب سایت عمل می کند.
Root directory:
بالاترین مسیری که در آدرس دهی وب سایت قرار دارد می گویند. معمولا آنرا به نام روت می شناسند.

بهترین راهکار
یادداشت: url ای را انتخاب کنید که یافتن و درک آن برای کاربر و موتور جستجو ساده باشد.
- از کلمات در URL ها استفاده کنید
استفاده از کلمات مناسب و متناسب با محتوای سایت در url برای راهنمایی هر چه بیشتر کاربر بسیار مفید است. در واقع کلمات بهتر و بیشتر در ذهن کاربر باقی می مانند.
بپرهیزید از:
1. استفاده از پارامترها و عبارات طولانی در urlها
٢. انتخاب اسامی بسیار کلی مانند page1.html
3. استفاده بیش از اندازه از چند کلمه مانند: baseball-cards-baseball-cards-baseballcards.htm

- ایجاد ساختاری ساده و فهرست شده
استفاده از ساختاری دسته بندی شده، به شما در ساماندهی اطلاعات کمک شایانی می کند و هم چنین به کاربر اجازه م یدهد مطلب مورد نظرخود را در سایت شما بهتر و سری عتر پیدا کند.
بپرهیزید از ...
استفاده ی بیش از حد از زیر مجموع هها مانند:
…/dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/page1.html
استفاده از نام هایی که هیچ ارتباطی با محتوای سایت ندارند.

- استفاده تنها از یک نسخه url برای دسترسی به اطلاعات
داشتن چندین url متفاوت باعث می شود کاربرها در لینک کردن شما از url ای متفاوتی استفاده کنند و به صفحات متفاوتی وارد شوند.
اگرمتوجه شدید که کاربران از طریق url های متفاوت به مطلب مشابه دسترسی پیدا می کنند راه حل مشکل این است که از 301 ریدایرکت برای آدر سهایی که علاق های به استفاده از آن ندارید استفاده کنید.
بپرهیزید از ...
داشتن زیر مجموعه ها و مجموع هی اصلی که همگی به مطلب مشابه وارد می شوند مانند:
Domain.com/page.htm و sub.domain.com/page.htm
استفاده از حروف یزرگ در url اکثر کاربران url هایی با حروف کوچک را بهتر به یاد میسپارند

بهبود دادن ساختار سایت

 

آسان سازی وبگردی سایت


- آسان تر کردن navigation یا گشت و گذار در وب سایت
Navigation یا هدایت کردن کاربران به طرز درست آن، به کاربر در یافتن مطلب مورد نظر خود کمک می کند. هم چنین این عملکرد به موتور جستجو کمک می کند تا اهمیت یک مطلب توسط وب مستر را بهتر تشخیص دهد.


Navigation خود را کاربردی کنید 
تمامی سایت ها صفحه ای به نام ریشه یا root دارند که بیشترین ترافیک در سایت را داراست. در نتیجه شما باید به این فکر کنید که چگونه بازدید کننده از سایت شما از صفحه root به صفحات دیگر سایت با اطلاعات دقیق تری برود.
آیا در مورد یک عنوان خاص، سایت شما صفحات کافی دارد؟ آیا شما در سایت خود صدها محصول دارید که نیاز به دسته بندی داشته باشند؟ از لیستهای دسته ای استفاده کنید


لیست های دسته ای در واقع ردیفی از لین کهای داخلی در بالا یا پایینصفحه می باشند که به کاربر کمک م یکند سریع تر به بخش قبلی یا صفحه root برگردد. (به شکل توجه کنید) 


معمولا در بیشتر لیس تها صفحه root در بالا و سمت چپ قرار می گیرد وبخش های دیگر در سمت راست قرار م یگیرند(زبان فارسی راست به چپ می باشد).
بررسی کار کردن لینک در صورت حذف بخشی از آن به این نکته توجه کنید که اگر کاربر بخشی از url را حذف کند آیا هنوز می تواند به دسته ی قبلی دست پیدا کند یا خیر؟ بعضی از کاربران را ههای عجیبی را برای رسیدن به دسته یا قسمتی از سایت امتحان می کنند. به عنوان مثال اگر کسی این آدرس را ببیند:
…/news/2010/upcoming-baseball-shows.html
و سپس با تصور اینکه با وارد کردن لینک زیر به تمامی خبرهای سال 2010 دسترسی پیدا م یکند:
…/news/2010
سایت شما آمادگی نمایش صفحه مورد نظر کاربر را دارد؟ و یا کاربر با page not foundمواجه می شود؟
دو نقشهی سایت آماده کنید: یکی برای کاربر و دیگری برای موتورهای جستجو نقشه ی سایت در اصل صفحه ای ساده از سایت می باشد که نشان دهنده ی ساختار سایت شماست و معمولا شامل لیستی پل های ازصفحات سایت شماست. زمانیکه کاربران در یافتن صفحه ی مورد نظرشان به سختی م یافتند، از نقش هی سایت استفاده می کنند و هم چنین موتورهای جستجو هم از این صفحه بازدید می کنند.
با ارائه یک فایل XML Sitemap در قسمت Google's WebmasterTools امکان یافتن سری عتر سایت خود در گوگل را ممکن سازید. ،هم چنین گاهی استفاده از فایل نقش هی سایت به گوگل کمک می کند تا نوع url ترجیحی شما را مشخص کند.
گوگل با ایجاد فایل open source نقشه ی سایت درقسمت Sitemap Generator Script به شما در ایجاد این نقشه ها کمک خواهد کرد. در روبه رو مثالی از یک Sitemap می بینید. یک HTML Sitemap به کاربران کمک م یکند به راحتی محتوای مورد نظر خود را بیابند و یک XML Sitemap به موتور جستجو در یافتن صفحات سایت شما کمک می کند.


لغت نامه:
erroe 404/page not found:
یک کد خطای html می باشد و به این معنی است که سرور قادر به پیدا کردن صحه مورد نظر نمی باشد. 

بهترین راهکار
- یک جدول مرتبه ای مناسب بسازید
کار را برای کاربرانی که می خواهند از یک بخش کلی سایت به قسمت های معین و به خصوصی بروند، ساده تر کنید. از navigation های مناسب برای راهنمایی کاربران استفاده کنید.
بپرهیزید از ...
1. ایجاد لینک های پیچیده مانند لینک بردن هر صفحه از سایت تان به صفحه ای دیگر در سایت
2. استفاده از لینک های بسیار در محتوای سایت(که به اصطلاح کلیک بیشتری بخورد)

- برای navigation یا هدایت سازی بیشتر از کلمات استفاده کنید 
استفاده از کلمات در لینک ها به موتورهای جستجو در درک بهتر سایت شما کمک می کند.
بپرهیزید از ...
استفاده از navigatin هایی که تنها بر پایه ی منوهای کشویی، عکس و یا انیمیشن هستند.

یادداشت: برای هدایت کاربران بر روی ساده بودن و سهولت در استفاده، تمرکز کنید.

- یک نقش هی سایت HTML در سایت خود قرار دهید و از فایل نقش هی سایت XML استفاده کنید
داشتن نقشه ی سایتی که لینک به تمامی صفحات سایت و یا صفحات مهم سایت(در صورت داشتن بیش از صدها صفحه) دارد، بسیار مفید می باشد. هم چنین ایجاد یک فایل XML در سایت می تواند شما را مطمئن کند که موتورهای جستجو صفحات سایت شما را پیدا خواهند کرد.
بپرهیزید از:
1. داشتن نقشه سایت HTML با لینک های شکسته
2. ایجاد نقشه ی سایت HTML بدون ساماندهی(مثلا نمایش نام صفحات به تنهایی)

- داشتن یک صفحه مفید 404
گاهی اوقات کاربران به صفحه ای از سایت وارد می شوند که وجود ندارد یا لینک آن خراب شده است. داشتن یک صفحه custom 404 page که معمولا کاربران را به صفحه ای از سایت که کار می کند ارجاع می دهند، بسیار مفید است. صفحه 404 باید لینکی به صفحه اصلی یا ROOT سایت داشته باشد .
بپرهیزید از ...
1. اجازه دادن به ایندکس شدن صفحه 404 در موتورهای جستجو (مطمئن شوید سرور شما در صورت نبودن
صفحات مورد نیاز در جستجوی کاربر، یک 404HTTP status code نمایش می دهد.) 
2. ایجاد تنها یک پیام مبهم در صورت وجود نداشتن صفحه مانند :404، Not found و یا عدم وجود صفحه ی 404
3. طراحی صفحه 404 شما به صورتی که با دیگر صفحات سایت شما سازگاری ندارد.

سئو و بهینه سازی محتوا

 

سایتهای جالب به خودی خود، باعث به رسمیت شناختن خود می شوند!


- داشتن محتوای مفید و مناسب بیش از هر فاکتور دیگری برای سایت شما ارزش دارد.
کاربران مطالب خوب را می شناسند ومسلما کاربران دیگری را برای مطالعه ی مطالب سایت، از طرقمختلف مثل پست های وبلاگ ها، سایت های اجتماعی، فرو مها، ایمیل و ... به آن هدایت م یکنند. انتقال مطالب از شخص به شخص یکی از بهترین راه ها برای جذب گوگل و کاربران بیشتر م یباشد. به عنوان مثال در تصویر روب هرو یک وبلاگ نویس به مطلبی از سایت ما علاق همند شده است و لینک آن را در سایت خود قرار داده است.
بدانید کاربران ، درک متفاوتی از عنوان یا تاپیک شما دارند.


پس از مطالب منحصر به فرد استفاده کنید. تصور کنید کاربری با جستجو در یک موتور جستجو به قسمتی از
مطلبی در سایت شما دست می یابد. تفاوت در اینجاست که کاربرانمتفاوت فکر می کنند و از کلمات متفاوتی در جستجو ها استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک طرفدار قدیمی بازی بیس بال ممکن است مخفف nics را جستجو کند که بر گرفته از عبارت National LeagueChampionship Series می باشد. در صورتیکه یک طرفدار جدید عبارت کلی تری مثل Baseball playoffs را جستجو می کند. دانستن این موضوع که کاربران متفاوت فکر م یکنند، به شما کمک می کند محتوای بهتری با ترکیب لغاتی مناسب برای انواع کاربران بنویسید و درنهایت، به نتیجه بهتری در جستجوها برسید Google Adwords با فراهم کردن قسمتی به نام Keyword Tools ترکیبات مختلفی از عبارات و لغات مناسب به شما در این زمینه کمک می کند. هم چنین قسمت Google Webmaster Tools با ایجاد بخش Top SearchQueries به شما کمک خواهد کرد. سعی کنید از مطالبی استفاده ، کنید که در سایت دیگر نمی باشد. سعی کنید در این زمینه مجزا و منحصر به فرد عمل کنید که معمولا منجر به کپی برداری دیگر سایت ها از مطالب شما و یا روش شما می شود!



Google adwords keyword tool به شما در یافتن کلمات مناسب در سایت تان کمک می کند و هم چنین کمک م یکند تا اهمیت آن کلمات هم دریابید.
 

 
  • ۹۶/۰۹/۱۹
  • گروه وب سایت وان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی