طراحی،راه اندازی،سئو و بهینه سازی وب سایت

گروه وب سایت وان، طراحی و راه اندازی و توسعه و به روز رسانی وب سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت و ارائه خدمات وب

طراحی،راه اندازی،سئو و بهینه سازی وب سایت

گروه وب سایت وان، طراحی و راه اندازی و توسعه و به روز رسانی وب سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت و ارائه خدمات وب

گروه وب سایت وان در سال 1384 فعالیت خود را در زمینه طراحی وب سایت، راه اندازی وب سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت آغاز نمود، حال با کسب 11 سال تجربه حرفه ای و فعالیت های تخصصی در حوزه طراحی وب سایت و بهینه سازی وب سایت، فعالیت های خود را در زمینه طراحی وب سایت، راه اندازی وب سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت، پشتیبانی وب سایت، مشاوره، پیاده سازی و برنامه ریزی وب سایت، طراحی و برنامه نویسی نرم افزار و اپلیکیشن های کاربردی، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، هاست و دامین اختصاصی، سرور اختصاصی، ارائه آموزش های تخصصی گسترش داده است
اکنون با توجه به رشد و سابقه درخشان وب سایت وان بخش بارازیابی گروه توانسته است در بازار های داخلی و بازارهای بین المللی فعالیت های خود را بسط دهد،
با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، وب سایت وان همواره تلاش دارد در این حوزه و در پیشرفت تکنولوژی پیشرو باشد، با توجه به این عقیده وب سایت وان تضمین می کند پروژه های خود را با بالاترین کیفیت و استفاده از آخرین تکنولوژی و متد های روز دنیا انجام دهد.
پیشنهاد وب سایت وان به مشتریان عزیز قبل از هر تصمیمی دررابطه با راه اندازی یک وب سایت ، تماس با کارشناسان ما و دریافت مشاوره تخصصی و بازاریابی در مورد وب سایتشان می باشد.
برای مشاوره با کارشناسان تخصصی،می توانید از طریق تماس تلفنی ویا پر کردن فرم سفارش آنلاین پروژه در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های بزرگ و کوچک و فعالان عرصه ی تجارت، وب سایت را یکی از بهترین روش ها برای معرفی محصولات و خدمات خود می دانند و معتقدند بازاریابی از طریق اینترنت بسیار موثرتر و کم هزینه تر از سایر روش ها ی تبلیغاتی است.
از آنجایی که وب سایت ها از مهمترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای امروز تجارت محسوب میشوند و از دیدگاه اقتصادی تأثیر بسزایی در رشد اقتصاد جوامع دارند، وب سایت وان معتقد است وب سایت شما ویترینی از شرکت شما برای تمام کسانی است که می خواهند به نحوی با شرکت شما همکاری داشته باشند، پس می بایست از نظر فنی کاملا بدون نقص و مدرن و از نظر ظاهری شکیل و از نظر محتوا جامع و پر محتوا باشد تا بهتربن بازتاب ممکن از فعالیت ها، جایگاه و اعتبار شرکت شما را در بازار های منطقه ای و جهانی به نمایش بگذارد.

  • ۰
  • ۰

Google:Search Engine Optimization-Starter Guide

به راهنمای مقدماتی سئو و بهینه سازی موتور جستجوی گوگل خوش آمدیدابتدااین مقاله برای کمک به تیم گوگل نوشته شدامابعدنتیجه گرفتیم که آن وبمسترهایی که آشنایی چندانی با سئو و بهینه سازی وافزایش ترافیک وب سایت ندارندنیزمفیداست.البته درانتظاراین نباشیدکه مقاله،اسرار ارتقای ناگهانی رتبه سایت تان رادرنتایج جستجو فاش کند.امابه شما اطمینان میدهیم پیروی ازروشهای این مقاله راه رابرای موتوهای جستجو دریافتن،ایندکس کردن وافزایش رتبه سایت شما بسیارآسانترمیکند

بسمه تعالی
 

سئو و بهینه سازی وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل- قسمت4




مقاله راهنمای مقدماتی گوگل- سئو و بهینه سازی وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل ادامه دارد.

google
 

Search Engine Optimization - Starter Guide




گـــــــوگـــــــل



سئو و بهینه سازی وب سایت ها در موتورهای جستجوگر- راهنمای مقدماتی گوگل




به راهنمای مقدماتی سئو و بهینه سازی موتور جستجوی گوگل خوش آمدید.
ابتدا این مقاله برای کمک به تیم گوگل نوشته شد اما، بعدا به این نتیجه رسیدیم که برای آن دسته از وب مسترهایی که آشنایی چندانی با سئو و بهینه سازی و افزایش ترافیک وب سایت ندارند، نیز مفید است. البته انتظار نداشته باشید که این مقاله اسرار ارتقای ناگهانی رتبه ی سایت تان را در نتایج جستجو فاش کند. اما به شما اطمینان می دهیم پیروی از روش های عنوان شده در این مقاله راه را برای موتورهای جستجو در یافتن، ایندکس کردن و افزایش رتبه وب سایت شما بسیار آسانتر می کند. 
بهینه سازی برای موتورهای جستجو در اصل به معنی ایجاد تغییرات کوچکی در سایت شما است. شاید این تغییرات کوچک به تنهایی چندان به چشم نیایند اما مجموع آنها، تاثیر چشمگیری در رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. بی شک، شما با بسیاری از سرفصل های این تغییرات آشنایی دارید. زیرا جزیی از دانستنیهای ضروری برای داشتن هر وب سایتی هستند. در این مقاله تلاش می شود هر آن چه را نمی دانید، بیاموزید. 
تمرکز فعالیت خود را روی آن چه کاربران می خواهند، قرار دهید. زیرا در موتورهای جستجو، کاربران به دنبال شما هستند. در واقع سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نشان دادن سریع تر وب سایت شما در جستجوها است. فراموش نکنید تلاش اصلی خود را روی نیاز کاربر قرار دهید. 
ما در این مقاله وب سایتی را به عنوان نمونه، مثال میزنیم. ممکن است محتوای وب سایت شما با وب سایت مثال ما متفاوت باشد اما سرفصل های آموزشی برای تمامی سایت ها با هر گونه محتوایی کاربرد دارند. 
امیدواریم این مقاله بتواند به شما ایده های نوینی در مورد بهبود رتبه ی وب سایت تان بدهد. 
این مقاله بصورت تخصصی توسط تیم فنی گروه وب سایت وان ترجمه و تفسیر شده است.


فهرست مطالب:

پایه و اساس سئو و بهینه سازی وب سایت

 

ایجاد دقیق و منحصر به فرد عنوان صفحات

 

استفاده از متاتگ description

 

بهبود دادن ساختار سایت

 

بهبود دادن ساختار URL

 

آسان سازی وبگردی سایت

 

سئو و بهینه سازی محتوا

 

ارائه سرویس و محتوای با کیفیت

 

نوشتن بهتر لینک ها

 

سئو و بهینه سازی تصاویر وب سایت

 

استفاده مناسب از تگ های هدر

 

کار کردن با Crawler

 

استفاده موثر از robots.txt

 

آشنایی با rel="nofollow" برای لینکها در وب سایت

 

سئو و بهینه سازی در تلفن های همراه

 

معرفی کردن وب سایتهای مخصوص موبایل به گوگل

 

راهنمایی کردن کاربران تلفن همراه به طور دقیق

 

آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت

 

ارتقای سایتتان با روشهای درست

 

استفاده از ابزارهای رایگان وب مسترها


 

کار کردن با Crawler

 

استفاده موثر از robots.txt ها


- محدود کردن crawlیا پیمایش کردن زمانی که نیازی به استفاده از robots.txt نمی باشد. فایل"robots.txt" به موتورهای جستجو می گوید که آیا امکان پردازش و دسترسی به بخش های مختلف سایت شما وجود دارد یا خیر. این فایل که حتما باید"robots.txt" نامیده شود در دسته ی rootیا اصلی سایت قرار می گیرد.

- تمام بخش هایی که با نشان هی * شروع می شوند نباید قابل دسترسی با نشانه ی / باشند.
امکان دارد نخواهید صفحات یا بخ شهایی از سایت شما توسط پردازش گرها بازبینی شوند با این تفکر که ممکن است برای کاربر مفید نباشند. در این صورت Google Webmaster Tools برنامه ای به نام robots.txt generator ایجاد کرد هاست تا به شما در ایجاد این فایل کمک کند. به یاد داشته باشید اگر سایت شما دارای subdomain های دیگری می باشد، باید برای هر subdomain فایل جداگانه ای تعریف کنید. راه های زیادی برای جلوگیری از نمایش اطلاعات یا صفحات شما در موتور های جستجو م یباشد مانند اضافه کردن"NOINDEX" به برچسب های کاربردی، استفاده از.htaccess برای محافظت از پسورد دسته ها، و استفاده از Google Webmaster Tools برای پاک کردن محتوایی که قبلا Crawl شده است.

- در تصویر بالا آدرس فایل robots.txt ما را مشاهده می کنید.

بهترین راهکار
- از روش های ایمن بیشتری برای حفاظت از اطلاعات مهم استفاده کنید
تصور نکنید صرف استفاده از فایل robots.txt از مطالب مهم خود حفاظت کرده اید. زیرا هنوز هم موتورهای جستجو م یتوانند آنها را در صورت لینک شدن در جایی در اینترنت بیابند. هم چنین موتورهای جستجوی ساده تر که قادر به شناسایی Robots Exclusion Standard نمی باشند، توانایی ایجاد اختلال در کارکرد فایل robots.txt را دارند. در نهایت، یک کاربر کنجکاو با بررسی دسته ها و زیر گروه ها توانایی حدس زدن url هایی دارد که شما تمایلی به نمایش آنها ندارید. گزینه های ایم نتر استفاده از محتوای رمز دار شده یا استفاده از پسوردگذاری به روش .htaccess می باشد.
بپرهیزید از ...
اجازه دادن به url هایی که توسط proxy services ایجاد می شوند، قابل بازبینی و پیمایش گردند.

کار کردن با Crawler

 

آشنایی با rel="nofollow" برای لینک ها


در سایت مبارزه با اسپ مها با "nofollow" برای لینک ها تا به عبارت "rel" قرار دادن "nofollow" منتهی شوند، دستوری است که به گوگل می گوید تعدادی از لینک های خاص در سایت شما نباید بررسی شوند.
Nofollowing یک لینک زمانی اتفاق می افتد که عبارت rel="nofollow" در داخل متن لینک قرار گیرد. 


- از عبارت nofollow زمانی استفاده کنید که به سایتی که به آن اعتماد ندارید، می خواهید لینک کنید
زمانیکه سایت شما شامل فروم یا بلاگی عمومی است که گذاشتن کامنت در آن آزاد است، مطمئنا لینک هایی گذاشته می شوند که خیلی مورد اطمینان نبوده و به عنوان اسپم شناخته می شوند. در این حالت اضافه کردن عبارت nofollow می تواند راهی برای اطمینان به شما باشد تا سایتتان به عنوان اسپم شناخته نشود.


برنامه هایی موجودند که این عبارت را به تمام لینک های موجود در سایت شما به صورت اتوماتیک اضافه می کنند اما اشکال این برنامه ها در این است که حتی لین کهایی که نمی خواهید از کار بیفتند هم جز این دسته قرار م یگیرند. مانند فرو مها. همیشه به یاد داشته باشید لینک کردن به سایت هایی که گوگل آنها را اسپم تلقی می کند، به اعتبار سایت شما صدمه می زند. بخش WebmasterCenter Help در قسمت ، avoiding comment spam پیشنهادهای دیگری برای جلوگیری از کامنت های اسپم مانند استفاده از CAPTCHA ها را دارد.
نمونه ی استفاده از کپچا را می توانید در تصویر روبه رو ببینید


CAPTCHA :تست اتوماتیکی که برای تشخیص بین کامپیوتر و انسان استفاده می شود(معمولا برای جلوگیری از اسپم)

استفاده ی دیگر از nofollow وقتی است که شما مطلبی در سایت خود م یآورید و سایت دیگری را معرفی می کنید، اما تمایلی به ریسک کردن در اعتبار خود ندارید. به عنوان مثال، در وبلاگ خود پستی در مورد سایتی که حاوی مطالبی اسپم بوده است، م یگذارید، اما می ترسید آوردن نام سایت و لینک آن به اعتبار سایت شما صدمه وارد کند در این حالت از nofollow استفاده کنید.
و نکته ی آخر، اگر مایل به عدم پیروی و یا unfollow کردن تمامی لینک ها در سایت هستید، از nofollow باید در متا تگ استفاده کنید. (روش کار نوشتن آن به صورت meta name=”robots” content=”nofollow”می باشد.) 

-قسمت مشخص شده در تصویر، تمامی لینک ها را unfollow می کند

سئو و بهینه سازی در تلفن های همراه

 

معرفی وب سایت های مرتبط با نمایش در موبایل به گوگل


شناسایی وب سایت های مخصوص نمایش در موبایل (mobile sites) برای بهتر ایندکس کردنشان به علت افزایش روزشمار کاربرانی که از موبایل خود برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند، معرفی وب سایت های مرتبط با نمایش در موبایل به گوگل امری مهم تلقی م یشود. البته به خاطر تفاوت در فرمت و مدیریت فایل ها در این وب سایت ها، سروکار داشتن با آنها کار چندان آسانی هم نیست.


-نحوه نمایش جستجو در دست کتاپ 

- اگر در نتایج جستجوی خود در Google mobile search حتی در صورت استفاده از site: operator سایت شما نمایش داده نشود، امکان دارد سایت شما با مشکلات زیر مواجه باشد:
1.ممکن است googlebot )ربات گوگل) نتواند سایت شما را پیدا کند
برای ایندکس کردن سایت، ابتدا googlebot باید سایت شما را ارزیابی کند و اگر سایت تان تازه راه اندازی شده، امکان نیافتن آن بسیار بالاست. برای حل این مشکل یک Mobile Sitemap بسازید و در گوگل ثبت کنید. یک Mobile Sitemap مانند هر نقشه ی سایت دیگری باید در قسمت Submitted using Google Webmaster Tools ثبت شود.
2. ممکن است googlebot )ربات گوگل) قادر به دسترسی به سایت شما نباشد
بعضی از mobile site ها دسترسی به هر چیز دیگری جز تلفن های همراه را نمی پذیرند و در نتیجه سایت غیر قابل دسترسی خواهد شد. برنامه ای که گوگل ، برای یافتن این نوع از سایت ها استفاده می کند googlebot- mobile نام دارد و اگر تمایل به شناخته شدن سایت خود توسط این برنامه را دارید، باید به تمامی مرورگر ها از جمله googlebot- mobile اجازه ی دسترسی به سایت خود را بدهید. * 2فراموش نکنید گوگل در هر زمانی بدون اطلاع قبلی می تواند اطلاعات مرورگر خود را تغییر دهد ، پس توصیه نم یکنیم که به چک کردن اطلاعات مرورگر بپردازید که آیا دقیقا با google-bot mobile همخوانی دارد یا خیر.


-نحوه نمایش جستجو در موبایل

بررسی توانایی گوگل در شناسایی url mobile های سایت شما پس از اینکه google-bot-mobile سایت شما را پیدا کرد، زمان چک کردن url های شما می رسد که آیا ابزارهای موبایلی قادر بهدیدن آن ها هستند یا خیر. سایت هایی که توسط ما شناسایی نشوند، در قسمت mobile ایندکس نخواهند شد. حال شناختن و شناسایی سایت بستگی به فاکتورهای زیادی از جمله DTD (Doc Type Defnition دارد.


-تصویر بالا مثالی از بلاک کردن دسترسی از هر وسیله ای به جز موبایل می باشد.
مطمئن شوید که url DTD شما در فرمت مناسبی مانند XHTML Mobile یا Compact HTMLمی باشد. اگر فرمت مناسب انتخاب شود، صفحه ی سایت در قسمت جستجوی موبایلی ایندکس خواهد شد.


- تصویر مثالی از DTD برای ابزارهای موبایلی می باشد

سئو و بهینه سازی در تلفن های همراه

 

راهنمایی دقیق کاربران سایت های موبایل


- راه اندازی نسخه موبایلی و desktop سایت تان
یکی از مشکلات مشترک وبمسترها که اقدام به ارائه نسخه موبایلی و هم desktop از سایت خود می کنند، تداخل این دو نسخه می باشد. به این معنی که کاربری تمایل به استفاده از نسخ هی موبایلی دارد اما نسخه ی دسکتاپ برایش نمایش داده می شود و همین طور بالعکس. برای حل این مشکل دو راه وجود دارد:
(redirect)دوباره راهنمایی کردن کاربران به نسخه صحیح زمانیکه کاربر نسخه ی موبایلی وارد ورژن دسکتاپ می شود، شما می توانید کاربر را به ورژن موبایلی redirect کنید. در این حالت گوگل قادر به تشخیص ارتباط بین این دو ورژن خواهد بود و در نتیجه، در جستجو از طریق دسکتاپ ورژن مرتبط و در جستجو از طریق موبایل، ورژن مورد نظر نمایش داده خواهد شد. فقط توجه داشته باشید در صورت redirect کردن کاربران، محتوای هر دو ورژن تقریبا شبیه هم باشد. به عنوان مثال در سایتی مانند یک فروشگاه اینترنتی، دسترسی به نسخ هی دسکتاپ سایت از طریق گوشی تلفن همراه وجود دارد. در این حالت مطمئن شوید که کاربر به محصول مورد نظردر شده نه به صفحه ی اصلی سایت. متاسفانه تعدادی از سایت ها اقدام به راه اندازی هر دو نسخه ی نمایش تنها برای بالا بردن رتبه ی recirect ورژن موبایلی سایت خود م یکنند اما این کار معمولا اثر معکوس داشته و توصیه م یکنیم از انجام آن جدا خودداری کنید. از طرف دیگر، زمانیکه امکان دسترسی به نسخه ی موبایلی از طریق مرورگرهای دسکتاپ و یا googlebot وجود دارد، همیشه redirect کردن کاربر ضروری نم یباشد. مانند گوگل که این کار را به صورت اتوماتیک انجام نم یدهد، بلکه با قرار دادن لینکی، کاربر را از ورژن موبایلی به نسخه دسکتاپ هدایت می کند. اهمیت این لینک در صورتی که نسخه ی موبایلی محتوی اطلاعات کامل و مورد نیز کاربر نمی باشد، بیشتر به چشم می آید

 
  • ۹۶/۰۹/۱۹
  • گروه وب سایت وان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی